Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiotem działalności przedszkola jest praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Przedszkole realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz w aktach wykonawczych do ustawy.
Ideą przedszkola jest „Uczynienie dziecka otwartym, aktywnym, twórczym, myślącym i wrażliwym”.
Cele przedszkola:
- wspomaganie rozwoju i wczesna edukacja dzieci od trzeciego roku życia do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej szkoły podstawowej,
- tworzenie warunków umożliwiających dziecku osiągnięcie gotowości szkolnej,
- wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno - kulturowym i przyrodniczym,
- wspomaganie wychowawczej i opiekuńczej roli rodziny w ścisłym z nią współdziałaniu.
Zadania przedszkola:
- zapewnienie opieki, wychowania i uczenia się w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa,
- zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w przedszkolu,
- organizowanie pracy z dziećmi zgodnie z zasadami higieny pracy, nauki i wypoczynku oraz prawidłowościami psychologii rozwojowej dzieci,
- dostosowanie treści, metod i form pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej do możliwości rozwojowych dziecka,
- udzielanie pomocy pedagogiczno – psychologicznej,
- organizowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi w zakresie dopuszczonym możliwościami techniczno-lokalowymi organizacyjnymi przedszkola,
- podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej,
- pomoc dzieciom z rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej i materialnej,
- informowanie rodziców na bieżąco o postępach dziecka,
- uzgadnianie wspólnie z rodzicami kierunków i zakresu zadań realizowanych przez przedszkole.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 15-10-2020 - Edycja treści
- 08-05-2019 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 168